Правила прийому до закладу освіти
У 2021-2022 навчальному році
Ігнатпільський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Навчання здійснюється за програмами закладу середньої освіти.
Мова викладання - українська;
Іноземні мови - англійська мова (з 1-го класу).
За рахунок годин варіативної складової заплановано збільшення годин на вивчення таких предметів:
1,2,3.4. класи - українська мова та математика.
Для молодшої школи (2-4 класи) функціонує група продовженого дня.
Документи для зарахування до 1 класу:
Початок прийому заяв - з 01 квітня 2021 року;
Останній день прийому заяв - 31 травня 2021 року.
Необхідні документи:
1.Медична картка.
2.Копія свідоцтва про народження.
3.Заява батьків.
4. Довідка з медичної установи про групу на фізкультуру.
Чекаємо Вас та Ваших дітей!
Список шкільного приладдя для учня 1 класу
- шкільна форма (хл. – чорний костюм, вишиванка; дівч. – темно-сиій костюм, сарафан, спідничка (за вибором), вишиванка;
- спортивна форма, спортивне взуття, футболка -2;
- ранець;
- зошит в клітинку -6, в косу – 4, в густу косу – 4 (В.Федієнко), по 12 аркушів;
- обкладинки для зошитів (прозорі – 6-10шт.) ;
- кольорові олівці (заточені);
- прості олівці № 650 -2 шт;
- ґумка-стирачка;
- фломастери;
- точилка;
- ручки звичайні кулькові з темно-синьою пастою – 2 шт;
- фарби акварельні;
- пензлики №3 і № 5;
- альбом - або окремі аркуші для малювання - 40 шт.;
- баночка для води;
- клей ПВА (мала пляшечка, відкручується зверху з пензликом) або клей-олівець;
- ножиці з круглими кінцями;
- лінійка на 20см;
- косинець невеличкий;
- художні книжечки – 5 шт.;
- кольоровий папір -1пачка;
- кольоровий картон – 1 пачка;
- двосторонній яскравий папір – 7 аркушів різних відтінків (райдуга);
- пенал -1 шт.;
- пластилін хорошої якості;
Поради батькам щодо підготовки дітей до школи
- Не залякуйте дітей школою, але й не обіцяйте, що в школі їх чекають суцільні лаври успіху. Допоможіть їм коректно налаштуватись на щоденну працю, хай навіть і у вигляді гри.
- Виявляйте цікавість до внутрішнього світу дитини, формуйте її внутрішню позицію, розвивайте адекватну оцінку і самооцінку (ігри, в яких носіями ролей є іграшки (ляльки, тварини) і дитина сама створює та реалізовує сюжет гри, виконуючи різні ролі).
- Помірно проявляйте доброзичливість і суворість у вихованні.
- Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолітками (використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати свої дії для виконання спільного завдання).
- Вчіть спілкуватися з дорослими (гра в школу, програвайте роль вчителя).
- Вчіть самостійно переодягатися та охайно складати свій одяг, впорядковувати свій ігровий куточок;
- Значну увагу приділяйте розвитку мовлення дитини, говоріть з нею.
- Демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому, що її чекають доброзичливі вчителі, цікаві уроки, приємні товариші.
- Завжди памʼятайте: самопочуття дитини та успішність її адаптації до школи значною мірою залежить від Вас, шановні батьки!
На рік – сій жито, на десятиліття – сади дерево,
на віки – виховуй дітей. (Народна мудрість)
Чи готова дитина до школи?
Поставте своїй дитині наступні запитання. Якщо вона відповість на них без зусиль, то, значить, її психічний розвиток відповідає календарному віку і свідчить про готовність дитини навчатися в новій загальноосвітній українській школі.
Запитання для дитини 5-6 років
- Як тебе звуть?
- Як звуть твою маму, тата, братика, сестричку?
- Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш і станеш дорослим: чоловіком чи жінкою?
- Зараз ранок, день чи вечір?
- Ти любиш малювати? Якого кольору цей олівець, стрічка?
- Скільки пальців у тебе на руці? Покажи два пальчики, чотири?
- Скільки у ляльки очей? А в тебе? Для чого потрібні вуха, очі?
- Що роблять віником, олівцем, ложкою?
- Коли можна кататись на санчатах: взимку чи влітку? Чому?
- Коли можна купатися в річці: взимку чи влітку? Чому?
- Яких ти знаєш звірів, птахів? Хто більший: коза чи корова? У кого більше ніг: у собаки чи в півня?
Запитання для дитини 6-7 років
- Назви своє прізвище, імʼя, по-батькові.
- Хто старший: ти чи твій брат, сестра?
- Скільки тобі років? А скільки буде через рік, два роки?
- Коли ти снідаєш: уранці чи ввечері? Обідаєш: вранці чи вдень? Що буває раніше: обід чи сніданок, день чи вечір?
- Де ти живеш? Де працюють твої тато і мама? Ким ти хочеш бути, коли виростеш?
- Яка зараз пора року – літо чи осінь, зима чи весна? Чому ти так вважаєш?
- Чому сніг буває взимку, а влітку його нема?
- Що робить листоноша, лікар, вчитель? Хто лікує, а хто навчає?
- Що більше 8 чи 9; 5 чи 3; Порахуй від 5 до 8, від 6 до 4?
- Покажи свою праву руку, ліве вухо. Що знаходиться справа/зліва від тебе в цій кімнаті?
- Що потрібно зробити, коли випадково зламав чужу річ?
Якщо ваша дитина:
- кожен ранок чистить зуби, завжди миє руки перед тим як сісти до столу;
- посильно допомагає вдома по господарству;
- може вдягнутися, завʼязати шнурки і шарф;
- вміє самостійно утримувати увагу досить тривалий час під час слухання чи читання вголос, малювання, гри;
- здатна управляти своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерки, хоча вони і лежать на столі; не вередує, коли дорослі щось заборонили);
- вміє поводитися за столом (правильно сидить, акуратно їсть);
- має більш-менш стійкі інтереси (малювання, прослуховування музики, ліплення, конструювання);
- вміє поводитися в суспільстві (не перебиває старших, без нагадування проявляє ввічливість, використовуючи «будь ласка», «до побачення», «дякую»;
- дотримується певного режиму дня;
- ставить питання і завжди вислуховує відповіді;
- прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки після читання чи розгляду ілюстрацій,
тоді вітаємо! Ваша дитина має високий рівень вольових навичок. А вони є основою довільного запамʼятовування, уваги, розумових навичок. І в школі Ваша дитина зможе успішно навчатися.
Що таке інклюзивне навчання?
Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
«Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інклюзивне навчання.
Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання.
Всі учні:
можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
Мають індивідуальні здібності й особливості.
Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.
Що таке інвалідність?
«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.
Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.
З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально – економічних обставинах.
Бачення інклюзивного навчання.
Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.
Переваги інклюзивного навчання.
Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання.
Воно дозволяє:
розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Спільні дії в просуванні інклюзивного навчання.
Приймати всіх дітей до загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
Надавати всебічну допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в разі потреби.
Дивитися на кожного учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
Створювати навчальні цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
Переобладнати школи і класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
Сприяти сильному лідерству в особі директора школи і адміністрації
Сприяти підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
Формувати команду – директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному середовищі.
Підтримувати виважене ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх дітей.
Чекаємо на Вас!